Gönderen Konu: irade hakkında  (Okunma sayısı 797 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ashima

  • Newbie
  • *
  • İleti: 18
irade hakkında
« : 12 Aralık, 2016, 18:09:30 »
Benim de bir sorum var. Bu dünya gerçek değil, illüzyon bu tamam ve biz rüya isek burada ki davranışlarımızın (iyi ya da kötü) olmasının değeri nedir? Mesela vegan olmak? Vegan olunabilir ama buna çok fazla anlam yüklemek bunu sevgi ile özdeşleştirmek illüzyana hayat vermek olmuyor mu aynı zamanda?
Bizim irademizin sınırı nerede başlar nerede biter bir rüyada? İrademiz var mı yani?
Sorabildim mi bilmiyorum kafamda soru çok net iken tam ifade edemiyorum  :)

Çevrimdışı BenSiz

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • İleti: 196
Ynt: irade hakkında
« Yanıtla #1 : 12 Aralık, 2016, 19:23:08 »
Benim de bir sorum var. Bu dünya gerçek değil, illüzyon bu tamam ve biz rüya isek burada ki davranışlarımızın (iyi ya da kötü) olmasının değeri nedir? Mesela vegan olmak? Vegan olunabilir ama buna çok fazla anlam yüklemek bunu sevgi ile özdeşleştirmek illüzyana hayat vermek olmuyor mu aynı zamanda?
Bizim irademizin sınırı nerede başlar nerede biter bir rüyada? İrademiz var mı yani?
Sorabildim mi bilmiyorum kafamda soru çok net iken tam ifade edemiyorum  :)

Mucizeler Kursu der ki, TANRI'NIN İRADESİ haricinde irade yoktur.

"[...]
5. Birlik, basitçe TANRI VAR düşüncesidir. Ve O KENDİ VARLIĞINDA her şeyi kapsar. Hiçbir zihin ondan başka herhangi bir şey barındırmaz. Bizler ‘TANRI VAR…’ deriz ve konuşmayı keseriz çünkü bu bilişde kelimeler anlamsızdır. Onları konuşabilecek dudaklar ve şu an zihnin kendisi olmayacak kadar yeterince farklı olduğunu hissedebilecek hiçbir parçası yoktur. O kendi kaynağı ile birleşmiştir. Ve O da kendi kaynağı gibi sadece vardır.

6. Biz bunların hiçbirisini tamamen ne anlatabilir ne yazabilir ne de düşünebiliriz. O, kendi iradesinin TANRI'NIN İRADESİ olduğu idrakı tamamen verildiği ve tamamen alındığı zaman her zihne gelir. O, zihni geleceğin ve geçmişin düşünülemeyeceği sonsuz şimdiye getirir. O, kurtuluşun, zamanla ilgili tüm düşüncelerin, affetmenin ve MESİH'İN kutsal yüzünün ötesindedir. TANRI OĞLU, BABASININ içinde kaybolmuştur, BABASININ O’NDA kaybolduğu gibi. Dünya hiç var olmamıştır. Ebediyet daimi bir durum olarak kalır. [...]"


[Mucizeler Kursu, Çalışma Kitabı Ders 169.5,6 - Çeviri: BenSiz]

Sri Nisargadatta Maharaj'ın kitabından (Ben O'yum) bir alıntı:

''Soran: Bilmek, farkında olmak üzerinde her zaman ısrarla duruyorsunuz. Sevgiden ve iradeden pek söz etmiyorsunuz. Neden?

Maharaj: İrade, sevgi, mutluluk, çaba, tat alma, bunlar kişisellik ile derin biçimde bulaşmış bulunmaktadırlar ki bu yüzden onlara güvenilemez. Yolculuğun başlangıcında arınmaya ve yıkanmaya, berraklaşmaya ihtiyaç vardır, bunu da farkındalık hali sağlayabilir. Sevgi ve iradenin de sırası gelecektir, fakat önce zemin hazırlanmış olmalı. Önce farkındalığın güneşi doğmalı -ardından hepsi gelecektir.
[Sri Nisargadatta Maharaj "Ben O'yum" ]



Toparlayalım. Egonun iradesi, yani kişisel irade illüzyon olduğundan herhangi bir anlamı yok. Bu nedenle ne başı vardır ve sonu. Sadece yoktur. Tek İRADE TANRI'DAN olduğundan, bizim tek gerçek irademiz ONUNLA paylaştığımızdır. Ve ONUN İRADESİ sonsuz ve değişmez olduğundn başını ya da sonunu sormak anlamsız olur. ONUNLA paylaştığımız iradenin farkına varmamız için zihinsel dönüşüm gerek. Aksi takdirde olmayan bir şeye anlam vererek yanılgının içinde tutsak kalırız.

Bu anlamda vegan olmak kendi suçluluk duygunu ele almak için önemli olabilir. Ama tanrısal bakış açısından tamamen anlamsızdır çünkü, olmayan şeyler sadece anlamsızdır. Affetmeyi öğrenmek için her şey bir eğitim aracıdır ve vegan olmanın arkasında da affetmek yatar. Canlıları öldürüp yiyenleri örneğin. Budizm de hayvanları öldürüp yememek karma açısından önemlidir. Yani vejeteryan ya da vegan olarak beslenerek kötü karmayı ortadan kaldırmak ve iyi karma biriktirmek için. Tüm mesele zihni arındırıp ölüm doğum çemberinden kurtulmaktır.

Umarım biraz anlatabildim...  :)

Çevrimdışı ashima

  • Newbie
  • *
  • İleti: 18
Ynt: irade hakkında
« Yanıtla #2 : 12 Aralık, 2016, 20:11:11 »
çok teşekkür ederim, bu noktada bir şey daha sorabilir miyim? mucizeler kursu açısından canlı ve öldürmek var mı orada kafam karışıyor  işte... Hani biz uykudayız ve bir rüya görüyoruz babamızda yanımızda uyanmamızı bekliyor aslında güvendeyiz. Hal böyle iken o rüyada ki olanların değeri nedir? Eylemlerimizin bize katkısı ne ölçüde olabilir? Rüyada ki eylemlerimizden sorumluluğumuz nedir?

Çevrimdışı BenSiz

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • İleti: 196
Ynt: irade hakkında
« Yanıtla #3 : 13 Aralık, 2016, 07:22:17 »
çok teşekkür ederim, bu noktada bir şey daha sorabilir miyim? mucizeler kursu açısından canlı ve öldürmek var mı orada kafam karışıyor  işte... Hani biz uykudayız ve bir rüya görüyoruz babamızda yanımızda uyanmamızı bekliyor aslında güvendeyiz. Hal böyle iken o rüyada ki olanların değeri nedir? Eylemlerimizin bize katkısı ne ölçüde olabilir? Rüyada ki eylemlerimizden sorumluluğumuz nedir?

Mucizeler Kursu açısından canlı ile cansız arasında bir fark yok ama bizim açımızdan var. Kurs açısından ölmek ya da öldürmek arasında da bir fark yok. Her ikisi de illüzyon çünkü ölümün kendisi illüzyon. Ama bizim açımızdan (ego) var. Öldürmek ya da ölmek bedene olan inanca bağlı olduğundan çıkış noktamız ancak beden olabilir. O noktadan öğrenmeye başlarız. Spiritüel yola çıkmış bir kişi henüz bedensiz olmanın, daha doğrusu saf ruhun ne olduğunu bilmez. Onu keşfedecektir vakti gelince. Ama arınma zihinde başlar ve davranışlara yayılır. Başkasını (ya da kendini) öldürmek bir saldırıdır ve saldırı egoyu gerçek yapar. Egoyu gerçek yaparsa, bu rüya da onun için gerçek olacaktır. Kısır döngü. Rüya da olsa, tüm sorumluluk bizdedir. Her an, her şey, herkes, her olay bizim kendimiz için yaptığımız senaryomuz olduğundan, sorumluluğu üzerine atacak kimse yoktur. Buna TANRI DA dahildir. Bu nedenle "bana ne" gibi bir tutum ruhaniyeti değil, egoyu destekler. "Bana ne" tutumunun arkasında çünkü aydınlanmış zihnin dinginliği değil, egonun lakayit boşvermişlik tavrı vardır.

Bu anlamda, eylemlerimizin bize katkısı sadece zihnimize tanıklık açısından faydası var. Eylemler zihne ayna tutar. Ve bir önemli konu daha var. Eylem ile konteks yani bağlam ile olan ilişki de elzemdir. Örneğin bir tokat anlam açısından farklı olabilir. Neye hizmet ediyor? Bu soru çok önemlidir. Örnek: Şoka girmiş histerik bir insana tokat atılır. Bu doğrudur. Yaramzlık yapan bir çocuğa tokat atılır. Bu yanlıştır. Biri şifa yoludur diğeri ceza.



Çevrimdışı ashima

  • Newbie
  • *
  • İleti: 18
Ynt: irade hakkında
« Yanıtla #4 : 13 Aralık, 2016, 12:34:14 »
evet teşekkür ederim

Çevrimdışı chris

  • Newbie
  • *
  • İleti: 5
Ynt: irade hakkında
« Yanıtla #5 : 21 Ağustos, 2017, 21:16:19 »
Merhabalar,

ben de birşey sormak istedim.
İrade hakkında hangi ifade doğru?

- irade serbest tir. Ve bu iradeyle kendimi ve dünya yı değiştirebilirim.

- irade bana serbest gibi geliyor, fakat dünyanin senaryosu yazıldı bile.

- benim iradem tanrının iradesinin bir parçası dır ve onun için serbest.

- hayatın akışı bana yolumu gösterir, eğer dikkatlı dinlemeye hazırsam.
  Ve o halde serbest iradenin illüsyonuna gerek yok.

benim bu konuda kafam net değil. Bocalıyorum daha doğrusu,
ve bu beni rahatsız ediyor.

Sizin fikrinizi alabilirmiyim?

mersi











Çevrimdışı BenSiz

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • İleti: 196
Ynt: irade hakkında
« Yanıtla #6 : 22 Ağustos, 2017, 09:47:57 »
Merhabalar,

ben de birşey sormak istedim.
İrade hakkında hangi ifade doğru?

- irade serbest tir. Ve bu iradeyle kendimi ve dünya yı değiştirebilirim.

- irade bana serbest gibi geliyor, fakat dünyanin senaryosu yazıldı bile.

- benim iradem tanrının iradesinin bir parçası dır ve onun için serbest.

- hayatın akışı bana yolumu gösterir, eğer dikkatlı dinlemeye hazırsam.
  Ve o halde serbest iradenin illüsyonuna gerek yok.

benim bu konuda kafam net değil. Bocalıyorum daha doğrusu,
ve bu beni rahatsız ediyor.

Sizin fikrinizi alabilirmiyim?

mersi

Sevgili Chris...

Mucizeler Kursu'nda özgür irade hakkında iki ana ifade var. Biri der ki, kursun içeriğini değil ama onu ne zaman yapacağını seçebilirsin. Diğeri de, dünyada (rüyada) her an tüm olaylar karşısında iki seçeneğin var: ya KUTSAL RUH'UN düşünce sistemiyle bakarsın dünyaya ya da egonun. Bu da ya CENNET ya cehennem demenin bir diğer ifadesi. Bu anlamda özgür irademiz var.

Bunların haricinde özgür irade egonun uydurması olmalı. Bizlerin amacı ne kendimizi değiştirmek ne de dünyayı değiştirmek çünkü değişmesi gereken gibi gözüken şeyler tamamen illüzyon ve dolayısıyla değişimi istemek anlamsız. Kendimizi, daha doğrusu görüşümüzü/algımızı dolayısıyla rüyayı yorumlayışımızı değiştirmek dahi ruhani alemin desteği olmadan gerçekleşemiyor. Kendimiz derken, ego değil de, kendini unutmuş ve bir rüyaya dalmış olan kutsal zihin parçamız. Aslına bakarsan değişen bir şey yok ortada. Sadece hatırlmak var. Gerçeği hatırlamak...

 8)