Gönderen Konu: 3. ÖĞRETİMİN DÜZEYLERİ NELERDİR?  (Okunma sayısı 558 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BenSiz

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • İleti: 202
3. ÖĞRETİMİN DÜZEYLERİ NELERDİR?
« : 13 Aralık, 2016, 14:00:24 »
1. TANRI öğretmenlerinin sabit bir öğretim düzeyi yoktur. Her öğretim ve öğrenim durumu, nihai hedef hep aynı olmasına rağmen, başlangıçta farklı bir ilişkiyi beraberinde getirir. Hedef,  ilişkiden, içinde her ikisinin de TANRI OĞLU'NU günahsız olarak görebilecekleri bir kutsal ilişki yapmaktır. TANRI öğretmeninin bir şey öğrenemeyeceği hiçkimse yoktur, yani dolayısıyla öğretemeyeceği hiçkimse yoktur. Ancak, pratik açıdan bakıldığında ne herkesle karşılaşabilir ne de herkes onu bulabilir. Bu nedenle plan, her TANRI öğretmeni için gerçekleşmesi gereken somut temaslar içerir. Kurtuluşda tesadüfler yoktur. Beraber kutsal bir ilişki için potansiyalları olduğundan birbirleriyle karşılaşması gerekenler, birbirleriyle karşılaşacaklardır. Onlar birbirleri için hazırdır.

2. Öğretimin en basit düzeyi oldukça yüzeysel gibi görünür. Onlar, tesadüf gibi görünen karşılaşmalardan oluşur: İki belirgin yabancı rastgele bir asansörde karşılaşırlar; yoluna dikkat etmeyen bir çocuk bir yetişkine “yanlışlıkla” çarpar; iki öğrenci “tesadüfen” birlikte eve giderler. Bunlar rastgele karşılaşmalar değildir.  Onların her birinde bir öğretim ve öğrenim durumu olma potansiyeli vardır. Belki asansörde görünürde yabancı olanlar birbirlerine gülümseyecekler; belki yetişkin olan, ona çarptığı için çocuğu azarlamayacak; belki o iki öğrenci arkadaş olacaklar. Hatta en sıradan karşılaşma düzeyinde bile iki insanın bir an için bile olsa, kendi ayrı menfaatlerini gözden yitirmeleri mümkündür. Bu bir an yetecektir. Kurtuluş gelmiştir.

3. Evrensel kursu öğretirken düzeylerin gerçeklikte tıpkı zaman gibi anlamsız olduğu bir konsepti temsil ettiğini anlamak zordur. Birinin illüzyonu diğerininkine izin verir. Zaman içinde TANRI öğretmeni görünürde dünya hakkında olan düşüncelerini değiştirmeye sadece bir tek karar ile başlar, ve sonra öğreterek yeni yönü hakkında daha fazla öğrenir. Biz zaman illüzyonunu çoktan ele almıştık ama öğretimin düzeylerinin illüzyonu başka bir şeymiş gibi görünür. Belki düzeylerin varolamayacağını göstermenin en iyi yolu, basitçe öğretim ve öğrenim durumunun her düzeyinin TANRI'NIN KEFARET için olan planının bir parçası olduğunu ve O'NUN planının KENDİ İRADESİ olduğundan düzey içeremeyeceğini söylemektir. Kurtuluş her zaman hazırdır ve her zaman vardır. TANRI öğretmenleri farklı düzeylerde çalışırlar ama sonuç hep aynıdır.

4. Dahil olan her kişinin o anda başka bir kişiden en çoğunu öğrenebileceği anlamında her öğretim ve öğrenim durumu maksimumdur. Bu anlamda – ve sadece bu anlamda – öğretimin düzeylerinden bahsedebiliriz. Bu terim bu şekilde kullanılırsa, o halde öğretimin ikinci düzeyi, içinde iki kişinin bir süreliğine oldukça yoğun bir öğretim ve öğrenim durumuna girip ardından ayrılıyor gibi göründükleri daha uzun süre kalıcı bir ilişkidir.  Birinci düzeyde olduğu gibi bu karşılaşmalar da rastgele değildir, ne de ilişkinin sonu gibi görünen gerçek bir sondur. Yine herkes o anda öğrenebileceğinin en çoğunu öğrenmiştir. Ama birbirleriyle karşılaşan herkes bir gün tekrar karşılaşacaklar çünkü tüm ilişkilerin kaderi kutsal olmalarıdır. TANRI OĞLU, hakkında yanılmaz.

5. Öğretimin üçüncü düzeyi bir kere girildikleri zaman yaşam boyu süren ilişkilerdir. Bunlar, içinde her kişiye seçilmiş bir öğrenim ortağı verilmiş olan, öğrenmek için sınırsız fırsatlar içeren öğretim ve öğrenim durumlarıdır. Bu ilişkilerden genelde az vardır çünkü onların varolmasının koşulu, ona dahil olanların aynı zaman içinde öğretim ve öğrenim dengesinin gerçekten mükemmel olduğu bir aşamaya varmış olmalarıdır. Onların bunu anlamış olmaları gerekmez – ve esasen genel olarak bunu bilmezler. Hatta bir süre ya da belki bir ömür boyu birbirlerine düşman bile olabilirler. Ama eğer onu öğrenmeyi seçerlerse, o halde mükemmel ders önlerindedir ve öğrenilebilir. Ve eğer bu dersi öğrenmeyi seçerlerse, sendeleyen ve belki başarısız olacak gibi görünen öğretmenlerin kurtarıcısı olurlar. Her TANRI öğretmeni ihtiyacı olan yardımı bulacaktır.

Mucizeler Kursu, Öğretmenler için El Kitabı, Bölüm 3 - Çeviri: BenSiz